Under förra veckan fick jag frågan från vår duktiga marknadsansvarige Clara Alsterlind om jag inte kunde skriva en kort blogg om vad som händer i företaget på regelbunden basis då vi får många frågor från kunder och användare om vad som är på gång. Att det är så vet jag och det är givetvis en jätterolig utmaning att få berätta mera om var vi är på väg och vad som händer ”bakom kulisserna”. Det är dock enklare sagt än gjort då vår road-map om framtida tjänster av lätt insedda skäl inte är offentlig.
Vad kan jag då berätta? Ja – att vi ständigt gör förbättringar i vår plattform med såväl nya arbetsflöden (t.ex. reseller work-flow) som tjänster är väl känt. Vårt mål är att vara det enkla bolaget med det bredaste utbudet på den svenska hosting marknaden och att växa genom nöjda användare. För att göra det har vi gjort nyrekryteringar på supporten samtidigt som vi håller på att stärka upp i driftsorganisationen. Detta tillsammans med nya tjänster som beebyte PaaS där man enkelt kan skala sin applikation och en närhet till att få hjälp tror jag har varit receptet för att 9/10 kunder som är så nöjda att det skulle rekommendera oss till en vän.
För några månader sådan så påbörjade vi också en re-design av vår användarportal. Jag tror att det är viktigt att vi hela tiden försöker att förenkla och förbättra för våra användare – det är trots allt en av våra unika fördelar som bolag – att vi utvecklar mycket själva. Feedbacken hittills från användarna har varit övervägande positiva även om det såklart alltid finns potential till fortsatta förbättringar. Vårt mål är att vi innan halvårsskiftet kan presentera åtminstone ett nytt spännande samarbete som gör vardagen för merparten av våra användare bättre. Jag får dock be att få återkomma om det!