SLA – Service Level Agreement
Att ha ett SLA för sin server gör att du kan sova lugnt om natten. Vi finns där dygnet om, årets alla dagar för att se till så att din server eller dina system fungerar som det är tänkt. Våra erfarna driftstekniker finns tillgängliga för att avhjälpa fel så att ni kan fortsätta att fokusera på er verksamhet.
Få hjälp när du behöver det
I samband med att ni beställer SLA till er server så bestäms vilka mätpunkter som ska sättas upp för ert system samt om ni vill ha några särskilda åtgärdsinstruktioner. Därefter övervakas systemet regelbundet dygnet om. Vid ett larm så kommer våra tekniker att agera enligt åtgärdsinstruktionerna eller efter bästa förmåga för att avhjälpa felet.
SLA Platform
Tecknas per organisation och innehåller förutom tillgång till beredskapstekniker utanför kontorstid:
SLA Platform +
Tecknas som tillägg till SLA Platform. Tecknas per server och innehåller:
Detta ingår alltid i vårt SLA
Inställelsetiden under kontorstid är max 4h, men ingår ej utanför kontorstid.
Vi övervakar underliggande komponenter på plattformen
Ni når alltid vår support under kontorstiderna 8-12 och 13-17.
Vi är noga med att våra molntjänster ska prestera på topp 24/7
Vid användandet av beredskapstelefon eller vid larm från övervakning debiteras minst en timma konsultationstaxa (dubbla konsultationstaxan vid helg och natt (kl 18.00-08.00 samt lördag och söndag) enligt tjänstens allmänna villkor. Om driftstörningar som orsakats av beebyte föranleder samtal eller larm så debiteras inte kund.
Vill du skaffa ett SLA?
Vi hjälper dig välja det som passar för just dina behov samt svarar på de funderingar du har. Kontakta oss idag så hjälper vi dig: