Skip to content

SLA hos beebyte – mer än bara övervakning

Nyfiken på SLA hos beebyte? Kanske har du sett termen när du klickat runt bland våra tjänster. Ett SLA, Service Level Agreement, är en tjänst hos beebyte som gör att du kan sova lugnt. Även om alla våra servrar skyddas och övervakas dygnet runt, så ger ett SLA ett extra skydd för de som behöver det. Med erfarna drifttekniker som finns tillgängliga dygnet runt ser vi till att dina servrar och system fungerar året om, dygnet runt.

Olika nivåer baserat på behov

Vi har tre olika nivåer av SLA: basic, SLA Platform och SLA Platform +. Basic är den tjänsten som alltid ingår. Utöver de vanliga åtgärderna och hanteringen av upptid så innehåller de två utökade avtalen en rad uppgraderingar. Dessa är inställelsetid på en timme både under och efter kontorstid, support under kontorstid och felanmälan övrig tid, samt åtgärdsförsök för operativsystem dygnet runt. I Platform + ingår även dygnet runt åtgärdsförsök för applikation och plattformsövervakning upp till applikationsnivå.

När ert SLA-paket beställs bestäms även vilka mätpunkter som ska sättas upp och om det finns särskilda åtgärdsinstruktioner. Om ett larm skulle inträffa kommer dessa att användas för att i bästa mån kunna avhjälpa felet. 

Vem behöver ett utökat SLA?

Ett utökat SLA är extra nyttigt för de som har omfattande serverarhantering i sin verksamhet, eller som känner ett ökat behov av trygght i att allt fungerar som det ska. Så att du ska kunna sova lungt om natten. Alla våra kunder som använder sig av VPS tjänster och behöver lite extra trygghet kan ett utökat SLA vara ett bra alternativ för. 

Intresserad?

Låter ett utökat SLA något som ni kan behöva? Kontakta då vår support för att diskuttera lösningar och möjligheter, samt komma igång.

sigmund-AIIC6wCqkQc-unsplash
Rekommenderad av 9-10
Dela nyhet:

Bloggen

Senaste nytt

Se fler nyheter