Skip to content

Kontakter för enklare kommunikation

Har du lagt märke till vår senaste uppdatering i kundportalen? Kanske har du sätt meddelandet på startsidan som uppmanar dig om att skapa en ny kontakt? Under din profil hittar du nu Kontakter. “Och vad är Kontakter?”, undrar kanske du?

Så skapar du en kontakt

Kontakter är ett sätt för oss att enkelt kunna veta hur vi ska förmedla information inom en organisation. En kontakt skapas automatiskt när du skapar ett nytt konto. Du kan sedan enkelt redigera och lägga till fler kontakter via dina inställningar under Kontakter

Klicka därefter på skapa kontakt för att komma igång. Du kan skapa fler än en kontakt!

När du som ny kund skapar ett konto hos oss – till exempel för att köpa vårt snabba och stabila webbhotell – skapas automatiskt en kontakt i samband med registreringen

Skärmbild från kundportalen som visar hur sidan ser ut när inga kontakter finns än.


Roller och hur de används

För att göra det ännu enklare för oss att veta vilken information som ska gå till vem i organisationen så har alla kontakter så kallade roller. Kanske är det en kontakt som ansvarar mer för frågor som rör betalningar, och en som är mer åt det tekniska. Här hjälper roller oss att hitta rätt. 

När du skapat en kontakt så klickar du på
Redigera bredvid den kontakten du vill ändra roller för. Därifrån kan du välja i en lista vilka roller som en kontakt ska ha.

En skärmbild från kundportalen som visar vart en inloggad kund ska klicka för at redigera och ange roller för en kontakt.

 

Fördelar för återförsäljare

En kontakt kan kopplas till flera organisaitoner. Det görs via Koppla Kontakter högst upp i menyn. Återförsäljare i vårt partnerprogram som sköter om många kunder har även möjligheten at koppla kontakter i bulk, för smidigare och snabbare hantering.

En kärmbild som visar vart man som inloggad kund ska klicka för att koppla sina kontakter i bulk.
Dela nyhet:

Bloggen

Senaste nytt

Se fler nyheter