Skip to content

Bloggen pratar med Anna från Gullström & CO!

Nu har bloggen träffat Anna från Gullström & CO som är en Karlstad-baserad Reklambyrå som gör allt mellan logotyper till restauranginredning!

Hej Anna! Vem är du och vad är din roll inom Gullström & CO?

Jag är VD, men arbetar även aktivt som AD och projektledare. Jag har lite att göra med allting som sker på företaget. 

Vad är det ni gör på Gullström? Har ni någon specialité?

Jag önskar att jag kunde ge ett enkelt svar, men sanningen är att vi jobbar väldigt brett. Vi gör allt som en reklambyrå och webbyrå gör såklart, men när en kund kommer till oss med ett bredare behov så kan det leda till att vi sköter allt från konceptualisering till inredning. Det gör ju att ingen dag blir den andra lik, vilket också är anledningen till att jag aldrig haft en tråkig dag på tio års tid.

Vad är historien bakom Gullström? Hur kom idén till bolaget till?

När jag startade företaget för elva år sedan med två delägare var den bakomliggande tanken att jag och mina medarbetare skulle trivas och ha roligt på jobbet ihop. Vi började som en reklambyrå med fokus på event, vi hette Aktivitetsbyrån då, men när de andra två delägarna blev utköpta och vi fortsatte växa så flyttade vi fokus och blev Gullström & Co. 

Kan du berätta mer om gänget på Gullström?

Vi har väldigt skön energi i vårt gäng, en kan vara precis som en är utan att behöva gå in i en “roll” när en kommer till jobbet, vilket de flesta tycker är bra. De flesta av oss har också  speciella arbetsområden vi är bättre på, vilket gör att det inte blir ett för stort fokus på hierarki utan att vi snarare litar på varandra och våra förmågor. 

Vilka tjänster har ni hos beebyte idag? 

Vi har främst ett webbhotell hos er idag, men vi har även använt oss av Agency Workflow för att utveckla sidor åt våra kunder.

Vad tycker ni om tjänsten och servicen? Vad tycker ni funkar bäst?

Vi är mycket nöjda med både tjänsterna och servicen, både från sälj och från supporten. Just telefonsupporten tycker vi är jättebra eftersom det är enklare att lösa problemet över telefon, och när en ska kontakta större företag får en ofta chatta eller vänta i telefonkö vilket gör att en slösar mycket tid på att vänta. Vi kan verkligen komma till er med små som stora problem och det är lika bra service varje gång. 

Det värmer att höra! Vilket av era cases har varit roligast att arbeta med?

Vi tycker nog att alla case är roliga på sitt sätt. Vi gör så många olika saker, från appar till inredning, att det finns mycket att välja mellan. Jag skulle nog säga att helhetscase är roligast, som vi gjorde för Tryckeriet. Där fick vi mer eller mindre fria händer, och arbetet började med att vi försökte hitta kärnan i två olika personligheter för att kunna skapa en profil av Tryckeriet, och slutade i att vi fick hjälpa till att bestämma allt från layout till saltkaren på restaurangen. Allt därimellan, logga, webbsida, grafisk profil, flöde i själva restaurangen, bardesignen osv.  fick vi fram genom ett smidigt och kul samarbete. Trots att de lanserat mitt under pandemin har det dessutom gått jättebra för dem, och vi fick hjälpa dem uppfylla några av sina drömmar, vilket också är en av anledningarna till att det varit ett av de roligaste casen vi arbetat med!

Vad är din favoritdel i skapandeprocessen? 

Det är ofta dagsformen som avgör det, och typen av kund. Jag kan tycka det är roligt att sitta med SEO ena dagen och färg och form den andra, men jag tror att i slutändan är det affärsutveckling som är roligast; att se när allt grafiskt arbete och strategi mynnar ut i att våra kunder faktiskt får en konkret, positivt resultat av allt vårt arbete.  

Och en sista fråga: Har du ett tips till företag som vill förbättra sin kommunikation?

Tänka över sin inställning till marknadsföring, skulle jag vilja säga är viktigt för företag i stort. De flesta tänker på marknadsföring som en stor kostnad som inte ger så mycket i utbyte, eller att det är något som kan skötas av en själv utan feedback, men det är mycket lätt att bli hemmablind på det sättet. Det finns ett oerhört värde i att låta någon utomstående få ta en riktig ordentlig titt under huven, identifiera flaskhalsarna och komma med bra, konkreta lösningar och sätt att utveckla företagets kommunikation. 

Tack så mycket för intervjun Anna! Om du som läser är nyfiken på Gullström & Co och vill läsa mer om helhetslösningarna de erbjuder kan du klicka här för att komma till deras sida!

Dela nyhet:

Bloggen

Senaste nytt

Se fler nyheter