Allt började med en envis och målmedveten idékläckare i Norrland och tillförlitliga leverantörer med tålamod och fingertoppkänsla. För fem år sedan skapade entreprenörerna, med VD Jean-Paul Ibarra i spetsen, det smarta, oerhört populära och stilfulla mobiltillbehöret Magneto som nu har sålt i över 200 000 exemplar.

-Vi har växt kraftigt och vi behöver en stabil partner med hög kompetens på vår Woocommerce -baserade e-handelsplattform – därför var valet beebyte enkelt, säger Cesar Ibarra, e-handelsansvarig för merskal.se

Merskal of Sweden AB sysselsätter idag 5 personer och har egen butik i centrala Umeå. Sortimentet finns också hos utvalda återförsäljare . Genom att man fortsätter vara trendkänsliga för olika trender och lyhörd för marknadens behov så ser man en trygg tillväxt på e-handels-sidan såväl som i de fysiska butikerna:

-Efter flytten till beebyte så laddar vår sida mellan 5 och 10 gånger snabbare. Det betyder oerhört mycket för att vi ska få flera avslutade köp i vår e-handel och kunna erbjuda en bra upplevelse för kunden och våra partners i vår portal säger Cesar.

Från beebytes sida är man positiv:

-Vi tycker att just e-handel och woocommerce är något som är riktigt roligt att arbeta med. Det tillsammans med att få arbeta med unga entreprenörer som vågat tänka nytt är ju riktigt riktigt kul, avslutar Niclas Alvebratt, VD på beebyte.

Merskal of Sweden AB

Omsättning 2015: 6 miljoner
Antal anställda: 5
Startat år: 2013
Plattform: WordPress / Woocommerce

www.merskal.se

Kontakta oss!